Logotypen kan vara ditt företags största tillgång

För att erhålla en ökad trovärdighet är det viktigt att ett företag har en klar riktlinje rent grafiskt. Genom en välarbetad och genomtänkt grafisk profil kan målgruppen lätt känna en igenkänningsfaktor.

Modern, tidlös och genomtänkt

Vi hjälper till att sätta ditt företags grafiska profil. En riktlinje som ska fungera som en guide för hur företaget profilerar sig, såväl utåt som internt. Tillsammans ser vi till vad som är lämpligt för just er och därefter arbetar vi fram denna manual innehållandes, förutom logotypen, även typografi, färgschema, symbolik och slogan. Vi levererar detta till er komplett både fysiskt och digitalt och ni ska utan problem kunna förhålla er till denna guide.

Din identitet

Att ha en enhetlig linje i form av en grafisk profil ger ditt företag en stark identitet och precis det visuella intryck som du vill att din målgrupp ska uppleva. En perfekt inbjudan till kommunikation helt enkelt.

Logotyp

Din logotyp är grunden i din identitet som företag eller varumärke. En styrka som inte ska underskattas. Många kommer att veta vem du är och känna igen ditt företag till stor del tack vare en stark logotyp. Vår policy är att leverera en lämplig, stilren, modern och tidlös logotyp till just dig.

Typografi

Nog så viktigt är det också att ha en fast typografi. Det hjälper dig att befästa och stärka trovärdigheten hos ditt varumärke. En röd tråd med redan förutbestämda typsnitt och teckenstorlekar skapar ordning, enhetlighet och balans som bevisligen uppskattas. Ett måste, helt enkelt!

Färgschema

Även när det gäller färger är det viktigt att hålla en bestämd linje för företaget eller varumärket. Vi arbetar fram en så kallad "powercolor". Därefter tar vi fram en färgpalett med noga utvalda och kontrastmässigt uträknade färger som du sedan använder dig av enligt din grafiska riktlinje.